sábado, julio 15, 2006

O pie o a caballo

El fin de las obras de la rúa Travesa acelera el plan de peatonalización
El plan para hacer peatonal el casco histórico brigantino está en marcha. Y ahora, más que nunca. Finalizados los trabajos en la rúa Travesa, el concejal de Casco Histórico se ha puesto manos a la obra . En una carta dirigida a los vecinos de la zona alerta de que la prohibición es un hecho. Sin vuelta atrás.

LUCÍA TENREIRO BETANZOS

En la misiva, Xabier López señala que, a la espera de la instalación del nuevo mobiliario y de la conclusión de otros trabajos relacionados con el proyecto, es el momento de recordar a necesidade de que respectes o novo equipamento peonil e limites o uso de vehículos de motor , recoge textualmente la comunicación. Dicho de otro modo, la entrada de coches a la zona antigua ya está prohibida.

A la misiva del concejal se suma la colocación de una señal de restricción a la altura del número 1 de Os Prateiros que limita el acceso a esta calle y a la Travesa desde A Porta da Vila. Dos macetas, vallas y un cono blanco y naranja cierran el paso de lado a lado.

Controversia > La peatonalización siempre ha sido motivo de controversia para residentes y comerciantes. La mayoría considera que el plan podría mejorar la imagen estética del entorno, si bien también están en superioridad numérica los que advierten de las consecuencias negativas del proceso en las empresas o en los ánimos de quienes se plantean mudarse a la zona al no existir alternativas de aparcamiento.

En cualquier caso, los responsables del área parecen dispuestos a llevar este planteamiento hasta las últimas consecuencias y, cuando se cumple una semana del fin de las obras en la rúa Travesa, el consistorio ya anuncia que los trabajos para la supresión de aceras en la plaza de la Constitución, rúa do Castro y Porta da Vila comenzarán el 28 de agosto. La polémica está abierta y el malestar crece entre el vecindario.

El Ideal Gallego, 15 de julio de 2006

8 comentarios:

Anónimo dijo...

mirando a prensa dixital atopei a nova que reproduces na web do xornal, e ao pé, no apartado de comentarios, vin este comentario que vou colgar ao pé da túa nova. Descoñezo a autoría, pero está simpático:

15-07-2006
filispin
"no hay ninguna polémica. el comercio de betanzos ha tocado fondo por no modernizarse y la prueba de que la rúa traviesa vale más ahora la tienes en la próxima apertura de una tienda de vodafone. Porque ahora hay nuevos servicios en el Casco Histórico (R, la instalación del gas). Lo que tienen que hacer los comercios del Casco Histórico es lo mismo que los de Distrito San Roque. Lo que pasa, Lucía, es que tu ya te has casado y estás ya en campaña. Por lo menos contra algunos. Y cheira."

Anónimo dijo...

Claro Lucia, es que tu desde tu referendum y desde tu forma de ver la economia de los Plateros, tu llegas a la conclusion que tu ya tenias clara y es que el casco sin duda no necesita ninguna mejora, tu ya tomaste partido y como eres agradecida no tienes reparo en usar tu periodico para atacar a todos los que pensamos que en el casco el trafico no es el principal problema.

Anónimo dijo...

Vale vale vale, pero de todas formas manda cojones con las obras que durante 6 meses putearon y de lo lindo a los comerciantes de esa zona, de acuerdo que tienen que modernizarse, cambiar la mentalidad y lo que querais ... pero no se merecen estar 6 meses con la calle hecha un cristo. Y aqui todo dios utiliza los medios y si no que se lo digan a los del bloque que tuvieron la genial idea de publicar en su panfleto que las obras iban a buen ritmo .... manda carallo como se nota que a fin de mes no se os retira una parte del sueldo cuando las obras que se proyectan no cumplen los plazos, solo es una idea .... por cierto que en esa calle si es cierto que algunos abren pero tambien otros cierran, por cierto Lucia no les des tanta vaselina en el periodico que ya tienen maquinaria bastante estos tios .... Saludos

Anónimo dijo...

Dúas cousiñas breves para debater co último comentario anónimo, algo demagóxico de máis.
todas as obras públicas (e bastantes das privadas), e máis unha como esta nun entorno urbanizado xa dende hai séculos, xeran molestias para os veciños da zona, soster o contrario é unha mentira. Sobre iso ninguén discute. Pero a obra da rúa Travesa entrou escrupulosamente no calendario de traballo que se contratou, con parón estival e detalles e execución do cachiño que queda (por diante de Carmita, a tintorería, La Reja e a igrexa) logo do verán. É unha obra complexa pero puido ser máis molesta, non pararse en verán, etc. Quen programou a obra buscaba o mellor para os veciños, que non era precisamente a indolencia e o "deixar facer e deixar pasar" que durante vinte anos tiveron a ben facer os Lagares.
E a outra cousiña. O BNG, coma calquera outro partido ou colectivo, pode dicir no seu folleto o que queira (por certo, dentro das previsións dos seus responsables governamentais no concello e lonxe de triunfalismos e demagoxias doutros partidos betanceiros)porque para eso é o propio Bloque quen edita e mantén o seu voceiro(como se quere facer un Hola ou un folleto de sudokus). É o que se chama a prensa "de partido". Pero a prensa denominada "comercial", esto é, un xornal (como o do caso que nos ocupa) pretende ser, ou alomenos ir de, imparcial para vender en todos os lados do espectro ideolóxico. Sempre haberá un sesgo editorial, pero unha cousa é un sesgo editorial e outra cousa é unha toma de partido tan evidente dun xornalista en particular.
Pero somos todos maiorciños así que cada un faga o que queira, que sexa responsabel e que a quen Deus lla dea San Pedro lla bendiga.

Anónimo dijo...

Mira amigo, eu non vos quero molestar .... pero sinceramente tan complexa foi a obra para votar 6 meses ca calle feita un cristo, polo que vexo ti sabes de que vai a historia dime cal era o plazo previsto, porque creo recordar que de cara a Semana Santa algun concellal votou peito dicindo que a obra estaria rematada e que as procesions poderian pasar pola Rua Travesa, e ó final casi que non esta nin para a Feira Medieval porque creo que hasta o ultimo dia andiveron remendando ... porque eses parches que meteron no medio da calle con pedra distinta, eso porque se fixo asi??. Que conste que a min personalmente non me disgusto o vos animo a que peatonalizedes todo pero facedeo rapido que ó final seguro que hasta costa menos a obra. E por último un pouquiño de autocritica non ben mal e no me digas que as obras foron a bon ritmo porque ti sabes que eso non e certo. Un saudiño a todos a animo que en Maio podedes acadar a maioria ...

Anónimo dijo...

pois por partes. o prazo era de seis meses e, dende o 9 de febreiro que comezaron ata a semana da feira franca (7, 8 e 9), contando os meses, dá a conta. Sobre o de Semana Santa e procesións non lembro ler nada na prensa, pero me figuro que se algún edil dixo algo sería o bispo nacionalcatólico de cultura, responsabel do tema procesional.
Logo, o dos "parches" como dis era o proxecto. Para evitar a monotonía do pavimento novo, recuperar a vella cantería da rúa e realzar as conexións coas travesías da rúa travesa optouse por esa opción de entre varios anteproxectos que se estudaran, polo que eu sei (que é polo que me contaron). Tamén por iso se optou por deixar as vellas beirarrúas, ademais de que supuñan unha molestia menos para os veciños e evitaban máis complicacións aos veciños da rúa para chegar ás súas casas e negocios.
Do ritmo, non coñezo o plan de traballo pactado entre o concello e a empresa que gañou o concurso e executou as obras, pero se a obra entrou en prazo (e coas demoras producidas polas empresas de cable e gas á hora de pór as súas preinstalacións con condución soterrada) coido que se pode dicir que o ritmo foi bo. E contando con esas demoras e o parón estival.
Por suposto que se podería mellorar, como por exemplo ir liberando o espazo a medida que se ía rematando a obra (penso, por exemplo, ao remate da rúa, contra a pescadería e mais onde a rúa se divide en dous, á altura da igrexa, que se puido ter rematado ao principio e deixar a zona libre para os peatóns case dende o inicio).
Pero foi a primeira obra destas características na nosa cidade, e até dos erros hai que aprender. Para a obra da rúa do Castro hai que aproveitar esta experiencia, e logo para as das rúas que vai amañar o obradoiro de emprego a que se vaia acumulando. Houbo cousas mellorables, sen dúbida, pero creo que o resultado é satisfactorio, e en canto se coloque o mobiliario urbano teremos a rúa travesa volcada co seu carácter comercial

Anónimo dijo...

Pues muy bien, me convences con tu explicacion y a ver si para la obra de la Rua do Castro va la cosa mas rapida, un saludo.

Anónimo dijo...

Es increible que despues de la "mamarrachada" de obra realizada en la rúa traviesa a los nacionalistas se les siga llenando la boca hablando de ella. Lo que esta claro es que betanzos tiene lo que se merece porque mira que en seis meses no protestar nadie...